Między transparentnością a greenwashingiem
Raportowanie | Wyzwania komunikacyjne firm z sektora energetycznego
Przedsiębiorstwa z branży energetycznej znajdują się w centrum transformacyjnej mapy. Z jednej strony odpowiadają za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, z drugiej to właśnie one dysponują kapitałem i technologiami, by inwestować w zrównoważone projekty i niskoemisyjne technologie, dzięki czemu transformacja energetyczna może postępować. Oczekiwania wobec działań tych podmiotów są ogromne, a rosnąca presja społeczna i regulacyjna sprawia, że sposób komunikowania tych działań staje się równie ważny jak same inwestycje.
Złożoność zagadnień i presja na zmianę
Firmy z sektora energetycznego nadal inwestują w ropę i gaz, jednocześnie rozwijając projekty, w których kluczową rolę ogrywają źródła nisko- i zeroemisyjne (OZE, wodór, atom). Dla wielu odbiorców takie połączenie jest trudne do zrozumienia, dlatego kluczowe jest właściwe wyjaśnianie roli paliw przejściowych i kierunku zmian. Trudno wytłumaczyć, że inwestycje w paliwa kopalne mogą być częścią „przejściowego” modelu transformacji. Specyfika branży energetycznej sprawia, że komunikacja często wymaga także pewnych uproszczeń. Stąd kolejne wyzwanie – jak mówić zrozumiale, ale nie zbyt ogólnie? Dodatkową trudność stanowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)